21.04.2011

Gør-det-selv-voliere

Vi har jo fået to nye familiemedlemmer (de to mågefinker fra forrige indlæg) – og de skal da selvfølgelig have en voliere – det er et udendørs fuglebur, til dem som ikke ved det. Så min mor, bror og jeg startede onsdagen med at tage i Silvan for at købe en masse materialer til vores voliere. Vi kørte derned allerede ved en 11 tiden om morgenen og var hjemme igen omkring klokken 12. Herefter gik vi i gang med at skære brædderne ud til ”skellettet” m.m. og selvfølgelig lavede vi da lige en tanketorsk – men det kommer vi ikke nærmere ind på her. Herefter skar vi bunden ud, så den ene side, bagsiden og til sidst den sidste side og taget. I venstre side har vi lavet en låge hvorfra vi skal kunne fodre fuglene og gøre rent hos dem. Vi har lavet buret så stort fordi vi skal have købt nogle flere fugle til det. Men de havde ingen nede i Plantorama da vi var dernede for at kigge i dag. Øv bøv. Men vi fik da købt et lille japansk ahorntræ med rødlige blade som skal stå inde i buret så fuglene kan sidde i det, 2 redekasser mere, en fed potteskjuler og noget bunddække til buret i form af barkflis.

Herunder kan i se nogle billeder fra hele forløbet:






 Efterfølgende har vi fået malet volieren grå så den passer til vores terrasse. Det har jeg så ikke lige fået taget et billede af. Men det er i hvert fald blevet godt. Jeg glæder mig til at vi skal ”indrette” buret. Det sker forhåbentlig i morgen og så tager vi en tur i Farmland på lørdag for at se om de har nogle piphanser som vi kan putte i vores bur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar