18.04.2011

Nye familiemedlemmer

Min mor og jeg tog lige i Plantorama i dag - efter jeg havde været ude og køre - for at købe nogle nye planter til vores havedam. Vi fandt nogle planter og lagde dem i vognen. Herefter gik vi ind i dyrerummet (som vi plejer) - og det skal lige siges, at min mor er helt vildt med de små finker de har derinde. Nå, men vi gik i hvert fald ind og kiggede og fandt nogle nyetilkomne mågefinker (nytilkomne fordi de ikke var der, sidst hvor vi var dernede) og vi stod længe og kiggede på dem, hvorefter mor spørg "skal vi?...." hvilket så førte til at vi fik fat i en ekspedient og endte med at købe to, små søde mågefinker.
Her er de så. En hun og en han.
Nå men vi kørte hjem med de små fugle og fandt et gammel stort bur frem som stod i vores garage. Så vaskede vi det og gjorde klar med vand, foder, grene og rede. Og herefter satte vi fulgene løs.

Min hund opdagede dem med det samme og så gik den helt amok. Vi var nødt til at holde hende - hvilket er svært når hun trækker helt sindsygt - og hun peb. Vi blev nødt til at rykke buret, for ellers ville hunden bare ende med at få det væltet ned. Så nu står de på vores højeste skænk. Der opdagede vores kat dem selvfølgelig. Den blev helt elektrisk og løb hen til skænken hvorefter den hoppede op på en stol og helt op til buret. Og 1, 2, 3 *pssst* så fik katten lige et sprøjt vand lige i hovedet. Jeg har ikke set ham siden, haha..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar